בלי בעיות שמיטה

שליח ראש הישיבה למרוקו מצא פתרון לאתרוגים לחג הסוכות

בעולם ההלכה יש תקופה ארוכה פולמוס הלכתי בנוגע לאתרוגים לחג הסוכות הקרוב • ראש הישיבה הגר"ש כהן, שלח את נאמנו כד למצוא פתרון לבעיה במרוקו (אקטואליה)

בודקים אתרוגים במרוקו (צילום: ללא קרדיט)

פוסקי ההלכה דנו בתקופה האחרונה בעניין גידול האתרוגים לקראת חג הסוכות הבעל"ט, שיחול לאחר שנת השמיטה. במסגרת הדיונים צידדו מורי ההוראה בהגדלת יבוא האתרוגים מחו"ל, במטרה לספק מענה הולם לציבור בני התורה המדקדקים בהלכות שביעית, ושרבים מהם מקפידים לברך על אתרוג שאין בו שום חשש של קדושת שביעית.

במסגרת ההיערכות לחג הסוכות, רבני 'נווה ציון', בנשיאות ראש הישיבה חכם שלום כהן, מלווים ומפקחים על תהליך הגידול של אתרוגי מרוקו, שנמצאים בשבועות האחרונים בשלבים מתקדמים לקראת העלאת משלוחי האתרוגים המהודרים לארץ ישראל.

נאמן ביתו של ראש הישיבה, הרב דוד בן שמעון, מומחה ידוע בתחום הכשרות לאתרוגים, נשלח על ידי ראש הישיבה, לפקח באופן אישי על הפרדסים המובחרים ביותר.

זו בשורה לאלו המקפידים לברך על אתרוגים מהזן המרוקאי, שידועים ביופיים המיוחד והמהודר ושאין בהם חשש של "אתרוגים מורכבים".

בהכוונת גדולי ישראל הוקמו בסמוך למטעי האתרוגים - בית אריזה ענק, לצד מתחם מיון גדול. בפני המפקחים והמשגיחים של הנמצאים במקום, הוצג התהליך המקיף שנעשה בתכלית הדקדוק וההידור, כדי שציבור בני התורה יוכל לברך על אתרוג מהודר ביופיו ובגידולו לצד כשרותו המהודרת, שאין בו חשש קדושת שביעית וערלה.

במהלך הסיור, הרב דוד בן שמעון התפעל מאוד מהיופי וההידור של האתרוגים וכך גם שיבח את הדקדוק והפיקוח ההלכתי על כל תהליך הגידול, האריזה והמיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר