בהרי האלפים

טרגדיה בחופשה: המשגיח קיבל אירוע מוחי ונפטר

המשגיח של ישיבת קול תורה ומאור התורה, יצא בשבוע שעבר לחופשה משפחתית בהרי האלפים בצרפת. במוצ"ש, הוא לא חש בטוב ופונה לבית החולים, שם ניסו הרופאים להילחם על חייו אך למגינת לב משפחתו ותלמידיו, הוא נפטר (דיין אמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בשורה קשה מהרי האלפים הצרפתיים: משגיח ישיבת מאור התורה הגאון רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל, הלך לעולמו, לאחר שעבר אירוע מוחי והוא בן 58 בפטירתו.

המשגיח יצא יחד עם משפחתו לחופשה בשבוע שעבר בהרי האלפים הצרפתיים, בשבת האחרונה ערך המשגיח זצ"ל סיום מסכת בקידוש של שבת בבוקר. נשא מדברותיו שעה ארוכה, דברים נלהבים על כך שדווקא מסכת עבודה זרה מתאימה למקומות כמו באלפים הצרפתיים, שרגל יהודי לא דרכה בהם מזה שנות דור.

לאחר תפילת ערבית של מוצ"ש, הוא התמוטט בפתאומיות בעקבות אירוע מוחי, איבד את ההכרה, והובהל במסוק לבית החולים בעיר גרנובל, שם ניסו הרופאים להציל את חייו.

אחד מבני המשפחה מספר ל'כיכר השבת': "בעל הדירה של הבית בהרים בו שהתה המשפחה, הוא גוי מקומי שלא ראה צורה של יהודי מימיו, והוא לא הפסיק להתרגש כל השבת מההדר שהקרין המנוח זצ"ל, כשהגיע האמבולנס בכה מאוד וראו בחוש את קידוש השם, ההוד וההדר שהשרה המנוח בכל מקום שבו הופיע".

תולדות חייו

המנוח זצ"ל נולד בבית הוריו הגדולים בצרפת, אביו הגה"צ רבי יוסף חיים אלגרבלי זצ"ל, שהתגורר בסוף ימיו בעיר בני ברק והיה מוכר כצדיק גדול, בימי בחרותו, הוא עלה לישראל והוא למד בישיבת קול תורה, שם התחבב עד למאד על רבותיו ראשי הישיבה.

בהגיעו לפרקו, הוא נישא לרעייתו שתחי' - הרבנית חנה לבית משפחת ויזמן בתו של הגה"צ רבי שמעון ויזמן זצ"ל ראש ישיבת אשל בשטרסבורג, ואחות לרבני משפחת ויזמן, התגורר בבית וגן ושימש כמשיב ואחראי על כל בני צרפת בישיבת קול תורה.

עם הקמתה של ישיבת מאור התורה, הוא נקרא על ידי ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סאלים לשמש כמנהלה הרוחני של הישיבה. תפקיד בו שימש עד ימים אלו ממש כדמות שהשפיעה ועיצבה דור שלם של צעירים שגדלו כבני תורה מובהקים בהשפעתו.

המנוח פעל רבות למען בני ישיבות מצרפת שלמדו בישיבות בארץ והשפיע עליהם להפוך לבני תורה מובהקים, והוא היה אף האחראי הרשמי על הבחורים 'החוצניקים' בישיבת קול תורה.

כאמור היום למגינת לב מאות תלמידיו ובני המשפחה, הוא הסתלק לבית עולמו בחטף בבית החולים בעיר גרנובל הסמוכה להרי האלפים הצרפתיים. הלוויתו תצא ב-19:00 שעון צרפת מהבית הלימוד בכתובת: 24 rue sidi Brahim, Grenoble, France.

בהלוויתו מתעתדים להשתתף רבים מיהודי ורבני צרפת שנמצאים בנופש בהרים הסמוכים לעיר גרונבל. מחר בלילה מיטתו תגיע בטיסה לישראל, על המועד המדויק של הלויה נמשיך ונעדכן כאן ב'כיכר השבת'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר