צפו בתשובה הנרגשת

הגר"ג אדלשטיין בשאלה חריגה בשיעור: "האם החילונים מאושרים כמו שומרי תורה ומצוות?"

הסבר חריג: במהלך שיעורו השבועי של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הוא הסביר לתלמידים איזה אושר גדול יש ליהודי - שהוא לא גוי, ושאל האם יהודי חילוני, יכול להיות מאושר כמו יהודי שומר תורה ומצוות | צפו בתשובה הנרגשת של ראש הישיבה (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה בשיעור (צילום: שלומי כהן פלאש 90)

הסבר חריג: במהלך שיעורו השבועי של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, אותו הוא מוסר מדי שבוע למאות אברכים, הוא הסביר כמה יהודי אמור להיות מאושר כשהוא שומר תורה ומצוות.

לאחר השיעור שמסר ראש הישיבה במעונו, הוא אמר: "אנחנו אומרים - "שלא עשני גוי" - אומרים את זה ככה בפשטות, אבל זו מדרגה – איזו שמחה, איזה אושר, חיים מאושרים, שלא עשני גוי! לא מרגישים את זה, לא מרגישים עד כדי כך, מה אנחנו אשרינו מה טוב חלקנו, אשרינו".

"אומרים את זה בתפילה: אשרינו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו, ומה יפה ירושתנו, שאנחנו אומרים שמע ישראל, האמונה! זה אשרינו. התורה".

צפו בתשובה של ראש הישיבה

ראש הישיבה הוסיף ואמר: "ברוך השם שעם ישראל חי וקיים עם המדרגה שלו, ובעזרת השם יהיה סייעתא דשמיא שלא רק שומרי תורה ומצוות, אלא אחינו בני ישראל הרחוקים גם כן, שיזכו להיות במדרגה הזאת, יש להם ה'רחמנים', האופי קיים".

ראש הישיבה הוסיף והסביר: "האופי הזה קיים גם אצלם, אבל העניין של חיים המאושרים אין להם, האופי קיים, רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים".

"הם יהודים וזה קיים אצלם במציאות, בפשטות זה קיים, אופי כזה קיים, רק הם לא מאושרים כמו אלו ששומרים על תורה ומצוות".

ראש הישיבה סיים את השיחה החריגה שלו ואמר: "מן השמים ירחמו שכולם יהיו מאושרים".

צפו בשיחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר