תחרות או נוקשות?

המוסד החינוכי נוקשה? זאת הטעות שאתם עלולים ליפול בה

מוסדות הלימוד מתחלקים ל-2: יש מוסדות מכילים יותר, ולעומתם יש את המוסדות התחרותיים יותר, או עם כללים נוקשים. כך תסייעו למתבגרים שלכם להתמודד עם זה נכון (חינוך)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
בחור ישיבה | אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מוסדות החינוך שואפים להוביל את חניכיהם להצליח ככל היותר: חלקם עושים זאת באמצעות השגת רף יעדים גבוה, כזה שיגרום לתלמידים להתאמץ ולמצות את היכולות שלהם ככל האפשר. לעומת זאת - מוסדות אחרים יעדיפו להיות 'מכילים' יותר, מתוך מטרה להוות מעין חממה ביתית ונעימה, ותסייע לתלמידים להתקדם ככל האפשר.

אז בחרתם את מוסד הלימוד, האם בכך תם התפקיד שלכם כהורים? כמובן שתמיד נעדיף לסייע לילדים שלנו כמה שיותר, וגם בסיטואציה כזו - אם לא נפעיל חשיבה עצמאית אנחנו עלולים ליפול לטעות קריטית:

כשהבן ה'מוצלח' שלנו לומד בישיבת דגל תחרותית - אנחנו עלולים להוסיף ולעודד את התחרותיות שבו, ולהמשיך את הקו שבו ממשיכה הישיבה, ולעומת זאת כשהישיבה או הסמינר רגועים יותר - אנחנו נוטים להמשיך את הקו אותו מוביל המוסד החינוכי גם בגישה שלנו כלפי החניך.

בפועל - במקרים רבים דווקא הבן שלומד בישיבה תחרותית זקוק לבית חם, לא שופט, לא מבקר, ושנותן לו תחושה חמימה ככל האפשר, ואף מאפשר לו לבוא ולבקר בבית גם בזמנים שהוא לא אמור לבוא. כמו כן - תוכלו להוריד מהלחץ ולומר לו שבניגוד לדרישות של הישיבה אתם מרוצים ממנו בכל מצב, ושגם אם לפעמים הוא לא בדיוק מצליח לעמוד בדרישות הגבוהות - אתם מרוצים ממנו מאד.

לעומת זאת כשהילדים שלכם לומדים במוסדות רגועים ומכילים - דווקא אתם כהורים יכולים להציב עבורם מטרות גבוהות יותר, ולאתגר אותם באמצעות הצבת רף גבוה יותר שיאפשר להם לא לשקוע בקבלה אינסופית, ולחתור להתקדמות דווקא באווירה הרגועה שסביבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר