במכתב מיוחד | צפו

ראש הישיבה על האסונות הקשים: "נהרגו נפשות טהורות, צריך להתחזק במידות טובות"

"בשל הריגתם של נפשות טהורות שלא טעמו טעם חטא, השם ינקום דמם, ולכן עלינו להרבות זכויות, ולבקש רחמים מעומק לבנו", ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, כתב מכתב חיזוק מיוחד בעקבות האסונות החרדים - ובפרט האסון בו נהרגו הילדים לבית משפחת פאלי | תיעוד מכתיבת המכתב (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה כותב את המכתב • צפו (צילום: ללא קרדיט)

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, כתב אמש (שני) מכתב חיזוק לנוכח האסונות האחרונים הפוקדים אותנו - בארץ ובעולם.

ראש הישיבה כתב בפתח המכתב: "לאחינו בני ישראל שלו' ורב ברכה. באשר בזמן האחרון היו רעידות אדמה בעולם, שזה בא כדי לעורר את עם ישראל, כמו שאמרו חז"ל אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל וכו', וגברו הצרות ואסונות נוראים".

"ובפרט", כותב ראש הישיבה במכתב החיזוק: "בהריגתם של נפשות טהורות שלא טעמו טעם חטא, השם ינקום דמם, ולכן עלינו להרבות זכויות, ולבקש רחמים מעומק לבנו, לרפואתם של הפצועים".

"והנה", מבהיר ראש הישיבה: "אין אנו יודעים חשבונות שמים, אבל חובתנו להתעורר לפשפש במעשינו, ולתקן דרכנו ומעשינו. כל אחד יודע נגעי לבבו, ובפרט יש להתחזק בהנהגת מידות טובות בין אדם לחברו".

"וכל אחד ישתדל לקבוע זמן בכל יום ללמוד המוסר, אפי' כמה רגעים, שזה כידוע דבר המביא לחיזוק בכל העניינים הצריכים חיזוק. וגם נותן חיים מאושרים ושמחים. יהי רצון שנזכה לישועת השם במהרה", סיים ראש הישיבה את מכתבו.

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר, ראש הישיבה התייחס לאסון הגדול שהתרחש בטורקיה ובסוריה, וקרא להתחזק בעקבות האסון.

בפתח דבריו אמר ראש הישיבה: "יש גמרא אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, כשיש בעולם פורענות, זה בשביל ישראל, ויש על זה פסוק, שנאמר: 'הכרתי גויים נשמו פינותם החרבתי חוצותם, אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר, הכרתי גויים, נשמו פינותם, כל הפורענות בעולם זה בשביל 'תיראי אותי תקחי מוסר', להשפיע על עם ישראל, שיהיה יראת שמים ומוסר. תיראי אותי תקחי מוסר".

"גם בימים האחרונים הייתה פורענות, כידוע, פורענות גדולה, פורענות איומה מאד, והכל בידי שמים, זה 'באה לעולם בשביל ישראל', להשפיע עלינו! ומה המטרה? תיראי אותי תקחי מוסר, שני דברים, יראת שמים, ומוסר זה הנהגה מוסרית, הנהגה על פי היראה. שני דברים. מן השמים נותנים סיבה ליראת שמים, יש מצוה את השם אלוקיך תירא, זה מצוה דאורייתא, מצוה, יראת שמים, את השם אלוקיך תירא, בתורה יש הרבה פסוקים על יראת שמים, למען תלמד ליראה, ויראו, יש הרבה פסוקים על יראת שמים, אבל זה לא מספיק, יש גם פורענות בעולם בשביל יראת שמים".

"זאת אומרת, סימן, אם היה יראת שמים כמו שצריך מה הצורך בפורענות? יש יראת שמים! אלא זה סימן שחסר יראת שמים, כמה שיש – חסר עוד. יש רבינו יונה שיש הרבה מדרגות, זה מהמעלות העליונות יראת שמים והרבה מדרגות יש, כמה שיש – זה לא מספיק, ומן השמים רוצים, נותנים לנו, מה שאנחנו חייבים להוסיף יראת שמים אם אנחנו לא עושים את זה מעצמנו – מן השמים עושים חסד איתנו, לעורר אותנו, אתערותא דלעילא על יראת שמים".

"ועל איזה ציבור מכלל ישראל הפורענות משפיעה? על איזה ציבור? אלו שאין להם יראת שמים ואין להם אמונה מה זה משפיע עליהם? הרי הם אין להם, אין להם יראת שמים בכלל והם לא רואים בזה את ההשגחה, אלא המטרה זה בשבילנו, שאנחנו מאמינים בני מאמינים, ויש לנו יראת שמים אבל זה לא מספיק, חייבים יותר, ואנחנו לא עושים את זה מעצמנו אז מן השמים נותנים לנו סייעתא דשמיא מיוחדת להוסיף יראת שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר