בראשות ר"י פוניבז'

כבר ב'זמן קיץ': ישיבת ה'קיבוץ' החדשה תפתח עם 70 בחורים

לפני פחות מחודש, הוחלט לפתוח ישיבה חדשה לבחורים מגיל 'קיבוץ' | בראשות הישיבה יעמוד ראש ישיבת פוניבז' ועוד שני ר"מים בכירים, גם מקום חדש ומרווח נמצא בעיר ביתר | 'כיכר השבת', עם הפרטים על הישיבה החדשה (עולם הישיבות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הבניין הזמני של הישיבה החדשה בביתר (צילום: באדיבות המצלם)

פריחה בעולם הישיבות: בחודש האחרון דווח ב'כיכר השבת' על מספר ישיבות חדשות שהוקמו או עתידים לקום לקראת זמן אלול תשפ"ג. אחת הישיבות שתפתחנה, היא ישיבת קיבוץ (ישיבה המיועדת לבחורים מ'ועד רביעי' - גיל 20. ח"ב) שתעמוד בראשות שלושה ראשי ישיבות וכוללים מוכרים. 'כיכר השבת' עם עוד פרטים על הישיבה החדשה.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בזמן קיץ הקרוב תפתח ישיבת קיבוץ חדשה בעיר ביתר מי שפותח את הישיבה הוא הג"ר יצחק קורלנסקי בוגר ישיבת בריסק של הגאון רבי אברהם יהושע סולוביצ'יק.

הרב קורלנסקי, פתח לפני מספר שנים את הכולל הראשון בראשותו בעיר ביתר, כאשר עם הזמן הרחיב את רשת הכוללים שבראשותו ונפתחו מאז עוד 34 כוללים, שמאוגדים תחת השם 'קרן הכוללים', כשהרשת פרסוה כמעט בכל הארץ - מעפולה ועד בית שמש.

לקראת הקיץ הקרוב, הרב קורלנסקי החליט להרחיב את רשת הכוללים - גם לישיבות וכפי שדווח ב'כיכר השבת', הוא יפתח ישיבת קיבוץ חדשה בעיר ביתר - כפי רצונם של רבני העיר.

בראשות הקיבוץ יעמדו, ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי חיים פרץ ברמן, שיגיע מדי שבוע למסור שיעור כללי במקום וכן, הגר"א פלאי מרבני ישיבת נחלת בנימין והגרי"ש פינס, מרבני 'הקיבוץ' בבית מאיר וחברון גאולה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי עד עתה נרשמה התעניינות משמעותית בישיבה החדשה, וכבר כעת יש כשבעים בחורים שנרשמו לתחילת 'זמן קיץ' הקרוב - אז כאמור תפתח הישיבה באופן רשמי.

יצוין, כי מרבית הבחורים מגיעים מהישיבות הגדולות, כדוגמת: פוניבז', חברון, תפרח, וולפסון, קפלן, מיר ברכפלד, תורה בתפארתה, גרודנא באר יעקב ועוד ישיבות.

בישיבה החדשה מצפים שלמרות שנפתחו כמה ישיבות, הם אלו שיתפסו את המומנטום הנוכחי ויצליחו לקבוע שם טוב לישיבה. ימים יגידו האם אכן ההערכה הייתה נכונה.

כזכור וכפי שדווח, גם הגר"א מאירוביץ' הכריז על פתיחת ישיבה יחד עם הגרי"מ דרוק בבית שמש. הגר"א מאירוביץ' נחשב לר"מ פופולרי במיוחד בישיבת וולפסון והוא חולש על מספר ישיבות לצעירים בבית שמש.

מלבד הגר"א מאירוביץ', גם הגר"י אברמוב, נשיא רשת הכוללים 'כתר תורה' הכריז על פתיחת ישיבה חדשה משלו, שנה בלבד לאחר שהגר"י אתרוג, נשיא רשת הכוללים 'מגדל עוז' פתח ישיבה חדשה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר