"תנשק לנו את הרגליים"

ליל הסיוטים של בחור הישיבה בתחנת אוטובוס; "כמעט עברתי לינץ'"

בחור ישיבה הותקף ע"י מספר בדואים אשר קיללו אותו ואף דרשו ממנו לנשק את רגליהם. הבחור הגיש תלונה במשטרה, אך עד עתה לא נעצרו חשודים בתקיפה | כל הפרטים מהאירוע החריג

שאול כהנא | כיכר השבת |
בחור חרדי | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני קצת יותר משבועיים בחור ישיבה - שנסע לישיבה הותקף בצומת בית קמה, בידי מספר בדואים אשר קיללו אותו ואף דרשו ממנו לנשק את רגליהם. בעקבות התקיפה פנה עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הבחור במכתב למפקד מחוז הדרום בדרישה לעצור את התוקפים.

בלייכר מתאר את האירוע הקשה: "מרשי הינו תלמיד ישיבה אשר חזר מירושלים לנתיבות וחיכה לאוטובוס בצומת לטרון, בשעת לילה מאוחרת. במקום עמד פקח תנועה יחד עם עוד כמה חבריו - מהמגזר הבדואי. מרשי ניגש לשאול אותו האם האוטובוס עבר, והלה השיב בשלילה תוך שהוא צוחק. לאחר מספר דקות הגיע האוטובוס ומרשי התכוון לעלות, אך לתדהמתו הרבה הפקח סימן לנהג האוטובוס להמשיך בנסיעה ולא לעצור למרשי".

"מרשי שאל את הפקח למעשהו, אך הלה הכחיש כי סימן לנהג לא לעצור, על אף שמרשי ראה זאת בבירור, ובהמשך כך מסרו לו חבריו שהיו על האוטובוס וכך גם אמר הנהג לחבריו. מרשי טען כלפיו שהוא משקר אך הוא צחק", מספר בלייכר במכתב.

לדברי בלייכר: "מרשי נאלץ להמתין לקו אחר אשר נוסע לאופקים, וכאשר עלה עליו עלו עימו בני המיעוטים. בתוך האוטובוס החלו הללו להציק למרשי, וכאשר ירד בתחנת בית קמה ירדו יחד איתו הפקח ועוד שישה מבני המיעוטים. מרשי גילה לחרדתו כי הוא נמצא בתחנת האוטובוס השוממה מאדם, בשעה 2:00 בלילה, סמוך לעיר רהט, כאשר הוא מוקף בשבעה בני מיעוטים באיום רב. הללו הקיפו את מרשי בצורה מאיימת, החלו לקלל אותו, אמרו לו כי הוא "יהודי מסריח" וכי עכשיו יתנקמו בו".

שניים מהתוקפים עמדו משני צידיו של מרשי, ודרשו ממנו להתנצל על שאמר כי הפקח שיקר, תוך שפקח התנועה נתן לו בעיטות ומכות ומקלל אותו. בשלב זה דרש פקח התנועה ממרשי לנשק את ידיו ואת רגליו. מרשי נאלץ לרצות את הפקח בתנועה רפה אך לא הסכים לנשק את רגליו. בתגובה הלה עיקם את ידיו ונתן לו סטירה חזקה. בדרך לא דרך הצליח מרשי להימלט מן החבורה ולחייג למשטרה, אך לא היה מענה לשיחה. רק לאחר זמן רב כאשר הגיע מרשי לנתיבות, הגיע מרשי לתחנת משטרת נתיבות ולהגיש תלונה".

הבחור שהותקף מספר על רגעי האימה: "יש לי תחושות קשות מאוד מאז התקיפה. הקיפו אותו כמה ערבים תוך כדי שהם בועטים בי ומקללים אותי. הם תקפו אותי בגלל שאני יהודי, הרגשתי בלינץ', שעוד רגע עושים בי טבח".

הבחור סיפר על התסכול שלו, כאשר עברו שבועיים ונראה שלא נעשה דבר: "אני מרגיש שהמשטרה מתייחסת רק למי שעושה רעש ובלאגן ולא לאזרח הפשוט. צריך להבין שכמו שהם תקפו אותי הם יכלו לרצוח אותי, אני מתייחס לזה כפיגוע לכל דבר, ערבים שתוקפים בצורה כזו, השלב הבא הוא לבצע פיגוע. המשטרה בורחת מהעיסוק בתיק, היא מורחת את החקירה, עבר שבוע מהתקיפה איפה התוקפים? למה אין התקדמות? אני חש שהמשטרה חותרת למסמס את התיק ולסגור אותו".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרים למקום ונפתחה חקירה שבוצעה ביסודיות ומקצועיות, תוך גביית עדויות לרבות חקירה של החשוד שמעצרו הוארך מעת לעת. לאחר בחינת התיק, התיק הועבר לעיון והחלטת התביעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר