פסיכולוגית: כך תהיו מאושרים יותר בחורף

דיכאון חורף משפיע על 5 אחוזים מהמבוגרים בארה"ב, אך גם אם אתם לא מאובחנים באופן רשמי, הגיוני שתחושו עצבות עקב מזג האוויר. ד"ר ברברה נוזאל מנדבת לנו ארבעה טיפים יעילים למאבק בתופעה (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפרעה רגשית עונתית היא סוג של דיכאון שקורה בעקבות שינוי בעונות השנה, ועל פי האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, הוא משפיע על 5 אחוזים מהמבוגרים בארה"ב. אבל גם אם אתם לא מאובחנים באופן רשמי, הגיוני מאד שתרגישו עצבות עקב הרוח, המשקעים והחושך המוקדם, במשך כמה חודשים שנדמים כמו נצח.

ד"ר ברברה נוזאל, משתפת אותנו בארבעה טיפים יעילים למאבק בתופעה:

גרמו לבית שלכם להריח טוב

בין אם אתם מושחים את עורכם בקרם לחות ריחני או מפזרים מפיצי ריח ברחבי הבית, שמנים אתריים יכולים להיות כלי רב עוצמה להעלאת מצב הרוח. לא בטוחים באיזה סוג להשתמש? שמנים שונים יכולים לצרכים שונים. ד"ר נוזאל אומרת כי שמני הדר טובים להגברת אנרגיה, בעוד ריחות כמו לבנדר מרגיעים.

צאו החוצה

ד"ר נוזאל אומרת כי יציאה מן הבית מסייעת לווסת את ההורמונים ואת הנוירוטרנסמיטורים שיש להם השפעות חזקות על מצב הרוח, ההתנהגות והקצב הטבעי של הגוף. נחמד, אבל המידע הזה לא מועיל במיוחד כאשר קר מאד בחוץ ורצוננו היחיד מתרכז בהישארות במיטה. למרבה המזל, אתם יכולים להנות מההשפעות החיוביות של אור השמש על ידי מילוי חללי העבודה והבית באור טבעי. אז לפני שאתם אצים רצים למטבח להכין קפה בבוקר, הקפידו קודם לפתוח את כל הווילונות והתריסים.

מצאו מטפל

טיפול התנהגותי קוגניטיבי, או "CBT" הוא טיפול הכרוך בסיעור מוחות למציאת פתרונות מעשיים לבעיות שלכם. הוא פחות מתמקד בהפסקת הדיכאון החורף שלכם ודוגל יותר בלימוד איך לנהל את הסימפטומים שלו. "'CBT' מלמד אנשים כיצד לזהות ולשנות את המחשבות וההתנהגויות השליליות התורמות לתחושות דיכאון", מסבירה ד"ר נוזאל. "למידה של מיומנויות חשיבה חיובית, טובה לניהול מתח בריא ומסייעת להקל על הסימפטומים של דכאון חורף".

מצאו זמן לעשות דברים שאתם אוהבים

זה נראה כמו המובן מאליו, אבל במעמקי החורף, זה באמת יכול להיות מפתה מאוד להיות ספונים בבית 24/7. אבל אל תכנעו לפיתוי: העבירו זמן עם חברים או טפחו את התחביבים שלכם. ד"ר נוזאל אומרת שזה ממלא "צורך אינטלקטואלי, יצירתי או חברתי, כמו גם בונה הערכה עצמית וביטחון עצמי - חיזוק נגד או הורדת עוצמת הסימפטומים של הדכאון". אז בעצם, להכנע לדחף המכריע לישון עד האביב, לא בהחלט יביא לכם האושר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית