חשוב

סובלת מכאבי גב בהיריון? בואי לקבל מידע חשוב שיסייע לך

ל אף שמדובר בתסמין נפוץ מאוד, עדיין אפשר לנסות להקל על הכאב וליהנות מהיריון נעים יותר וכואב פחות. כמו בלא מעט דברים המשפיעים על הבריאות שלנו, גם כאן התשובה טמונה בפעילות גופנית. באמצעות חיזוק שרירי הליבה וקיום אורח חיים פעיל ככל האפשר, כמו גם העלאה בריאה במשקל, עשויים לסייע ליציבה ו"לנהל" את העומס נכון ובכך להשפיע על כאבי הגב (הריון)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

הידעת? 50%-80% מהנשים סובלות מכאבי גב במהלך ההיריון. רוב הנשים מרגישות את הכאב בגב התחתון, אך חלקן מדווחות גם על כאבים בגב העליון, בצוואר או בכתפיים – ולעתים כל ה"כיף" הזה קורה יחד, כשהוא מגביל את התפקוד ולעתים גם מחמיר ככל שההיריון מתקדם . מה גורם לכאבי הגב? וחשוב מכך, כיצד תוכלי להקל עליהם? הנה כל מה שכדאי לדעת על כאבי גב במהלך ההיריון.

מתי מתחילים כאבי הגב בהיריון?

אי נוחות בגב יכולה להופיע בכל עת במהלך ההיריון, אך לרוב הם יתרחשו בקצוות ההיריון – בשליש הראשון ובשליש השלישי, לקראתשבוע 34. אם את רוצה לשלוח פרחים לאחראיים לכאב הגב, תוכלי להודות על כך ללחץ הדם המוגבר ולעלייה החדה בהורמונים בתחילת ההיריון. בשליש השלישי, לעומת זאת, השדיים הגדלים משפיעים על מרכז הכובד של הגוף וכמובן – גם הבטן הגדלה. שתי הסיבות האלה הן לרוב הגורמים לכאבי גב בהיריון.

ZOOM IN לסיבות ולגורמים

השינויים ההורמונליים שהגוף עובר במהלך ההיריון אדירים (אנחנו לא צריכים לספר לך על כך). כך למשל, הורמון הרלקסין מופרש בגוף בכמות גדולה ותפקידו הוא להכין את הגוף להיריון וללידה – אך הוא גם עלול לגרום לכמה תופעות לוואי לא רצויות, כמו כאבים בגוף ובשרירים. השינויים ההורמונליים במהלך ההיריון עשויים לגרום גם לרפיון בטונוס השרירים וברצועות, לגרום להם לעבוד קשה יותר ובשל כך לגרום לכאב.

בנוסף, הרחם הגדל והעלייה במשקל עלולים לגרום להתכווצויות או למתחים באזור הגב העליון. ככל שהרחם מתרחב וגדל כלפי מעלה והחוצה, כך מרכז הכובד עובר לעמוד השדרה התחתון – וזה בתורו עלול לגרום לכאב.

כיצד נקל על כאבי הגב?

על אף שמדובר בתסמין נפוץ מאוד, עדיין אפשר לנסות להקל על הכאב וליהנות מהיריון נעים יותר וכואב פחות. כמו בלא מעט דברים המשפיעים על הבריאות שלנו, גם כאן התשובה טמונה בפעילות גופנית. באמצעות חיזוק שרירי הליבה וקיום אורח חיים פעיל ככל האפשר, כמו גם העלאה בריאה במשקל, עשויים לסייע ליציבה ו"לנהל" את העומס נכון ובכך להשפיע על כאבי הגב.

גם בחירה בנעליים נוחות ובחזייה טובה ואיכותית יכולים להשפיע על כאב הגב, ואפילו – ואת זה וודאי תשמחי לשמוע – עיסוי נעים יכולים להקל על התסמינים.

להתראות, כאבים!

לסחוב ערכת לידה כבדה לקראת סוף ההיריון? עדיף שלא. לרדוף אחר זאטוטים במגרש המשחקים? רק אם את חייבת. לעבוד שעות נוספות או לשבת המון זמן מול המחשב? העדיפי להימנע. בקיצור, כל מה שעלול לגרום למתח בשרירים מאוד לא מומלץ בהיריון. מה כן מומלץ? לעמוד זקוף, להיות פעילה במתינות, לעשות דברים שעושים לך טוב והכי חשוב – לנוח! כמה שאת רק יכולה.

מתי כדאי לפנות לרופא?

על אף שהם גורמים לחוסר נוחות מטריד במיוחד, לרוב כאבי גב בהיריון אינם צריכים להדאיג והם לא מנבאים על בעיה בהיריון, חלילה. עם זאת, אם את מרגישה שהכאבים פוגעים באופן משמעותי בתפקוד היומיומי שלך, אם הכאבים מתמשכים או משפיעים מאוד על איכות החיים שלך – מומלץ לדון על כך עם הרופא או הרופאה המטפלים בך ולשתף אותם בכאבים.

במקרים מסוימים, כאבי גב עלולים להצביע על מחלות או מצבים שונים, כמו מחלת כבד, זיהום ואפילו על צירים מוקדמים, ולכן מומלץ בחום לפנות לעזרה רפואית כדי לברר את מקור הכאב, אם הוא מתמשך או שאת חשה כאב עז, וגם ליהנות מהקלה באמצעות קבלת הנחיות רפואיות שיסייעו לך, משככי כאב או כל דרך אחרת בה תוכלי להרגיש טוב יותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר