אין לי כח יותר, אני כל-כך עייפה

"אין לי כח לכלום", "לא בא לי להיות במקום הזה", "רוצה רק לישון", משפטים כאלו ודומיהם החוזרים על עצמם ונהיים שגורים בפינו כמנטרה יומית מעידים על מצב של עייפות מתמשכת, עייפות נפשית. כדי לא להישאב למצבי דכדוך עלייך להיות מודעת

יערית אלבז | כיכר השבת |
עייפות היא תופעה שכיחה; היא יכולה להופיע אצל כולם בכל גיל, והיא מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו. ממה היא נגרמת? מסיבות רבות: חוסר שינה, מאמץ יתר, שעממום, חוסר תנועה, חוסר בוויטמינים, מצב בריאותי לקוי ועוד.

תופעת עייפות מתמשכת מעידה על דכדוך. התחושה ש"אין לי כוחות יותר", מחלישה את האיברים וגורמת לעייפות כללית הפוגמת בתפקוד היומיומי שלנו.

מחקר שנערך בקרב בני נוער גילה כי עייפותם במהלך היום אינה נובעת מחוסר בשעות שינה, אלא מריקנות ומתחושת בדידות. במקרים רבים, היא מאותת גם על מה שמתחולל בתוכנו, מבחינה רגשית.

אדם הנתון במצבים נפשיים ירודים - גם אם יהיה נתון בחוסר מעש או מנגד אדם העמוס במטלות אינסופיות - יחוש כמעט בדיוק את אותה תחושה. המערכות הנפשיות והמנטאליות מוצפות כתוצאה מעומס, והן גורמות למערכות החושים והעצבים להיות תמיד במצב שיא. במקרים של חוסר ביטוי, המערכות הנפשיות נכנסות ל'מצב תרדמת' והתוצאה היא עייפות.

מצבי דכדוך מתמשכים מהווים מכשול ומעצור לתפקוד יומיומי. הם מונעים מאיתנו להגיע להישגים ולבצע מטלות.

כמו במקרים אחרים, גם כן המודעות יכולה לפתור חלק ניכר מהבעיה. תחילה עלינו להבחין מתי מדובר בחוסר שינה הניתן להשלמה או בחוסר פנימי שמלווה אותנו.

כך תבדילו בין עייפות לדכדוך

● אם העייפות לא חולפת, למרות שישנתן שינה ערבה, ואתן חשות כבדות במהלך היום.

● אתן בורחןץ בכל הזדמנות למיטה בלי סיבה. אין לכן חשק לקום ולהקשיב לסובבים אתכם.

● אתן לא מבדילות בין יום ולילה, דבר שמגביר את תחושת הבדידות והריקנות.

● אתן שוהות ממושכת במיטה ללא מעש וללא תכנון עתידי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית