איך לשפר את התדמית שלנו בחברה?

שם המשחק הוא בטחון עצמי. האם הגוף שלנו משדר חולשה ופחד, או בטחון עצמי? כל הדרכים כדי לשפר את התדמית שלנו בעיני הזולת

שפרה כהן | כיכר השבת |
(פלאש 90)

אחרי המעשים נמשכים הלבבות. כלל זה תקף גם לגבי שפת הגוף. גם אם אין לכם ביטחון עצמי ואתם מרגישים חלשים ומפוחדים, על ידי שימוש בשפת גוף נכונה תוכלו גם לחזק את הביטחון שלכם, וגם, כמובן, להציג את עצמכם בצורה מרשימה ומוצלחת יותר.

ראשית לכל - נשימה

נשימות קצרות ושטחיות משדרות מתח, אי שקט פנימי ומאמץ. באופן טבעי הן מופיעות לאחר מאמץ גופני גדול אך גם במצבי מתח נפשי. האדם שמולנו חש במתח שלנו גם אם אינו יכול להצביע על הסיבה, לכן, לפני שאתם ניגשים לפגישה חשובה או לאירוע חברתי בו חשוב לכם להראות במיטבכם נשמו מספר נשימות עמוקות.

בגדים - מעניין לגלות שמומחי תדמית, ללא כל קשר לנושא הצניעות, מצביעים על בגדים בצבעים ובגזרות סולידיים, מאופקים ולא צעקניים כעושים רושם טוב יותר ומשדרים כבוד, ויחס מעורר הערכה אל הלובשים אותם. בגדים בולטים, יוצאי דופן בגזרתם ובצבעיהם מפנים את תשומת הלב מהאדם עצמו- אל בגדיו ומעבירים לאחרים את הרושם- אין לי הרבה פנימיות למכור- תתרשמו מהחיצוניות הבולטת שלי.

קשר עין - ככל שביטחונו העצמי של האדם גבוה יותר כך קשרי העין שלו יציבים וממושכים יותר. הקפידו להביט בבן שיחכם בצורה ממושכת. כמובן שאין הכוונה למבט צולב אלא הסטה של מספר שניות מפעם לפעם וחזרה להתבוננות ישירה. השפלת העיניים משדרת מבוכה ופחד, הסטת העיניים לצדדים משדרת מצוקה והרמת העיניים למעלה משדרת חוסר יושר. התבוננות על משהו או מישהו אחר משדרים- חוסר עניין באדם השני. קשר עין קבוע לעומתם משדר התייחסות חיובית, רצינית, ושומר על רמת מעורבות גבוהה מצד המאזינים.

עמידה

גוף רפוי, חלש ותקוע במקום, כתפיים שמוטות, גרירת רגליים, כל אלו מביעים חוסר ביטחון וחולשה. זיקפו את הגב ואת הכתפיים, ישרו את הרגליים, פסקו אותן מעט ואם אתם עומדים- זוזו מפעם לפעם (כמובן, לא בצורה תזזיתית מידי) הקפידו על ראש וצוואר ישרים ולא שמוטים ועל עמידה יציבה ובטוחה. זיכרו, גם אם אתם לחוצים או חוששים, תנועות הגוף הללו יחזירו לכם את הביטחון האבוד.

ידיים- גם כאן, תנועות רפויות, נמוכות, או ידיים "משותקות", מסמלות רפיון, חוסר מעורבות רגשית או תחושת כשלון. חשוב להניע את הידיים בתוך השיחה בתנועות רחבות החורגות מעט ממסגרת הגוף לצדדים או קדימה. תנועות ידיים מעגליות ופתוחות משדרות מסר של פתיחות וישירות. תנועות רחבות מידי או חתוכות וישרות כמו גם אגרופים מונפים מעבירות רושם של תוקפנות ושתלטנות, מאלו כדאי להימנע. שילוב אצבעות הידיים משדר סגירות והנחת הידיים מאחורי הגב או התעסקות בחפצים מסמלים חוסר עניין. אם כן, כמו יהודים טובים, שלבו את הידיים בשיחה אך אל תניחו להם להיות דומיננטיות יותר מהדיבור עצמו.

הבעות פנים

חיוך - אין כמוהו להבעת אמון, כבוד והערכה. אפילו חיוך מבוייש עדיף מהבעת פנים קפואה, עם זאת כדאי להשתדל כי החיוך יחרוג מזויות הפה ויגיע גם לעיניים. שימו לב, הבעה מחייכת יוצרת באופן אוטומטי סימפטיה ואמון כלפי האדם שמולנו. חייכו גם אתם- תזכו בודאי לאותו יחס.

גם הרמת גבות יוצרת רושם של פתיחות. לנסיון נסו להיזכר במישהו שאתם כועסים עליו והרימו תוך כדי כך את גבותיכם. אלו תנועות סותרות, תחושו בכך מייד. כדאי לזכור כי הבעת פנים קפואה וחד גונית יוצרת רושם של ריחוק, כעס וחשדנות. לא צריכים להיות ליצנים ולעשות פרצופים אך בהחלט להיות מודעים לצורך בהבעות פנים מתחלפות.

וטיפ אחרון - התבוננו סביבכם, בחרו לכם אדם קרוב אליכם המשדר ביטחון עצמי, רושם ונוכחות חיובית. עיקבו אחריו ונסו לזהות בשפת גופו סממנים חיצוניים היוצרים תדמית זו. תוכלו להשתמש בדמות זו כמודל לשפת הגוף שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר