"שרשרת כשלונות"

הרב מוצפי בביקורת קשה על פרשת החתן המוסלמי

הגאון רבי בן ציון מוצפי מתח ביקורת קשה על פרשת החתן המוסלמי בארה"ב וטען כי מדובר בשרשרת של כשלונות: "ערכו חופה, קידושין, כתבו כתובה, בלי לחקור, לדרוש, לברר?" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
החתן ביום הכלולות (צילום: מתוך סרט החתונה)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, מתח ביקורת קשה על פרשת החתן המוסלמי בארה"ב וטען כי מדובר בשרשרת של כלשונות: "ערכו חופה, קידושין, כתבו כתובה, בלי לחקור, לדרוש, לברר?".

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', צעירה מתוך קהילה חרדית מוכרת בברוקלין שבניו יורק, שנישאה לצעיר חרדי אשר למד קודם לכן בישיבה של חסידות מוכרת בארה"ב. הנישואין התקיימו באולם מקומי בחודש חשוון. ימים לאחר החתונה התברר כי מדובר במוסלמי שהתחזה ליהודי וכך הצליח להיכנס לקהילה החרדית.

הגרב"צ מוצפי נשאל על הפרשה והגיב בחריפות: "סליחה, יש כאן שרשרת של כשלונות, אלו שקיבלוהו ללא זהות ברורה? לא ביקשו ממנו דרכון? לא שאלו את שמות הוריו? אחיו? אחיותיו? מה הייתה כתובתו האחרונה? מה השכלתו? באילו מוסדות חינוך למד? ועוד. שאלות בסיסיות ששואלים כל בחור חדש שהגיע אלי, והוא היה נופל כבר בתשובה השנייה".

הפוסק המשיך בדבריו הקשים באשר לקיום החתונה עצמה: "ערכו חופה, קידושין, כתבו כתובה, בלי לחקור, לדרוש, לברר, ללא מסמכים, העיקר שאני אחזיק נר ואלווה את ה"חתן", גם אחתום על כתובה שקרית, וזה מוגדר בהלכה עד פסול. ואאמלל את הכלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר