אחרי העדות בוועדה

בן הרוג מהאסון על נתניהו: "חילק לעצמו ציונים נהדרים"

אחרי עדותו של ראש הממשלה בזמן האסון, שני קרובי משפחה של הרוגי האסון תוקפים בחריפות את דבריו של נתניהו בוועדה: "במקום לבוא ולחלק ציונים לעצמו, היה מגלה טיפה אחריות" (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

ועדת החקירה לאסון מירון: אחרי עדותו מוקדם יותר היום (חמישי) של ראש הממשלה בזמן האסון, נתניהו, שני בני משפחות של הרוגי האסון מגיבים.

שי צרפתי, מי שאיבד את אביו באסון הנורא, אמר בריאיון ל'וואלה' כי "ביבי, כמו קודמיו ביתר הוועדות, לא ראה, לא שמע, לא ידע וחילק לעצמו ציונים נהדרים".

עוד הוסיף ואמר כי "הוא אמר שהוא ראש הממשלה היחיד שעשה הכול וטיפל, וכמו שראינו - אם זה הטיפול של אז חבל מאוד".

"היה עדיף שבמקום לבוא ולחלק ציונים לעצמו, היה מגלה טיפה אחריות על כל מה שקרה, חוץ מלהגיד כמה הוא טוב לא שמענו יותר מדי".

עוד אמר צרפתי כי "לא הגיוני שהוא ראש ממשלה 12 שנה ובכל כהונתו דיברו כל כך הרבה על להכין את התשתיות, התקבלו כל כך הרבה החלטות ממשלה שלא יושמו והוא לא ראה, לא שמע, לא ידע, קם בוקר אחד בהיר וקורה מה שקורה".

"פשוט לא הגיוני, לא סביר בעליל, נוראי, ולפחות המינימום של המינימום היה צריך להגיד גם לי יש חלק מהאחריות וזה לא נאמר".

גם ישראל דיסקינד, שאיבד את אחיו באסון אמר כי "באתי עם ציפייה לתשובות קצת יותר קונקרטיות, שקצת יותר מניחות את הדעת. מה ששמעתי זה בעיקר איך חמש המ"מים של ז'בוטינסקי הפכו להיות חמש הלמ"דים – לא קראתי, לא ראיתי, לא שמעתי, לא ידעתי, לא קיבלתי.

זה לא מניח את הדעת, ומעבר לכך האמירה שהוא לא היה מודע לכך שההר הוא פצצה מתקתקת זו אמירה אומללה. בסופו של דבר זה צריך להדאיג כל אזרח ישראלי באשר הוא".

כאמור, מוקדם יותר היום העיד נתניהו בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ואמר כי "המעורבות שלי כראש הממשלה במירון היא שולית ונעשית רק באופן שישנו חשש ביטחוני יוצא דופן, או בתקופת הקורונה שאז דובר על הנושא האפידמיולוגי."

>>העדות המלאה סוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת'<<

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר