הלבנה בתחום הדלק

הלבינו כספים בצ'יינג' ירושלמי בשווי מיליארדים - ונעצרו | תיעוד

בתום חקירה סמויה שנמשכה חודשים ארוכים, הבוקר נעצרו 18 חשודים מכל רחבי הארץ בחשד שהלבינו כספים | במהלך החיפושים תפסה המשטרה רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני שקלים • צפו בתיעוד מהמעצרים (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
הפשיטה הבוקר של המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

בתום חקירה שנמשכה מספר חודשים, להב 433, המשטרה ורשות המסים, עצרו היום (שני) 18 חשודים, בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בשווי מיליארדים בתחום הדלק.

ב-4 השנים האחרונות, כך על פי החשד, החשודים הלבינו חלק גדול מהכספים בצ'יינג' בירושלים. בנוסף במסגרת חקירה שהתנהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה נעצר עובד מע"מ אשר שינה על פי החשד את סיווג העיסוק של החברות.

כאמור בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת ביחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ ויחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים, בחשד כי עובד ברשות המיסים מהצפון ביצע שינוי סיווג לענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס והפיק מסמך המתאר את אחוז פטור ניכוי מס במקור וכל זאת בסמיכות זמנים וללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים. החקירה לוותה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

ממצאי החקירה מעלים כי החשודים ניהלו מערך ענף של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדים וכי חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים, כאשר מרבית כספי העבירה נפרטו בצ'יינג' אשר היה שותף עפ"י החשד לביצוע עבירות של הלבנת הון.

כאמור, לפנות בוקר פשטו שוטרי היחידה, ביחד עם הגורמים האזרחיים על בתיהם ומשרדיהם של עשרות החשודים, מכל רחבי הארץ. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני ש"ח.

בשעה זו מובאים החשודים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בהתאמה בבימ"ש השלום בראשון ובבית המשפט בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר