מחקר חדש

מדאיג: שתייה תה ירוק עלולה לפגוע בכבד

מחקר חדש שנערך לאחרונה בבית החולים קפלן שברחובות, מצא קשר בין שתיית תה ירוק לבין פגיעה בכבד. בית החולים בדק את הקשר בעקבות כמה מקרים של סיבוכים מסוכנים (חדשות בריאות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מה יותר בריא מלשתות תה? מאז ומעולם המליצו לאנשים שאינם בקו הבריאות לשתות כוס תה חמה, כשהתה הירוק נחשב לבריא במיוחד, אולם שני מקרים שהגיעו לבית החולים קפלן גרמו לצוות הרופאים לפתוח במחקר על סיכון אפשרי של שתיה מוגברת של תה ירוק, כך פורסם היום (שני) ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, באחד המקרים הגיע לבית החולים צעיר כבן 23 שנהג לשתות כמה כוסות של תה ירוק ביום, ומצב הכבד שלו הידרדר עד שלבסוף הוא נאלץ לעבור השתלת כבד. במקרה אחר הצליח בית החולים להציל את הכבד של המטופלת שהגיעה לבית החולים עם כבד שתפקד בצורה לקויה, וכשבית החולים הבין כי המטופלת נוהגת לשתות תה ירוק בקביעות הוא ביקש ממנה לחדול משתיית התה - והכבד שלה חזר לתפקוד מלא.

צוות הרופאים של בית החולים שהבין כי כנראה שקיים קשר בין שתיית תה ירוק לבין פגיעה בכבד, החליט לברר את הנושא, והם מצאו תיעוד של כמאה מקרים ברחבי העולם שבהם שתייה מסיבית של תה ירוק פגעה בתפקודי הכבד. החוקרים לא הניחו את האצבע על מרכיב ספציפי בתה הירוק, אולם הם הבינו שאחד מרכיבי התה עלול לפגוע בתפקודי הכבד.

עם זאת, לתה הירוק השפעות טובות ובריאות כמו ירידה במשקל, ותופעת הלוואי של פגיעה בכבד הינה תופעה חריגה ונדירה, שפוגעת במקרים מעטים מאד באוכלוסייה, כשלרוב נשים נפגעות יותר מגברים, אולם אם שתיתם כמות גבוהה של תה ירוק ואתם חשים חולשה או גרד, או רואים שינוי מהותי במתן יציאות, רצוי שתפסיקו את שתיית התה ותיגשו לרופא המשפחה בכדי להיבדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר