מחקר מדכא

מפחיד: דיכאון מגביר את הסיכון לשבץ מוחי

מחקר חדש בדק אם קיים קשר בין אנשים הלוקים בדיכאון לבין סיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי • המחקר שנבדק על 26,000 נבדקים גילה תוצאות מעוררת דאגה (חדשות בריאות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דיכאון היא הפרעה קשה הפוגעת ברווחתם הנפשית של הלוקים בה, אולם מחקר חדש שבדק את השפעת הגוף - נפש של הלוקים בדיכאון, איתר קשר מדאיג בין אנשים הלוקים בדיכאון לבין רמת הסיכון ללקות בשבץ מוחי. Neurology, בדק כ-26,000 נחקרים שנרשמו למחקר INTERSTROKE, וגילה כי דיכאון אכן עלול להגביר את הסיכון לשבץ מוחי.

מתוצאות המחקר עלה, כי אנשים הלוקים בדיכאון לא רק לוקים יותר בשבץ מוחי, אלא גם מתקשים להחלים ממנו בהמשך, כשתהליך ההתאוששות שלהם איטי יותר וקשה יותר. המחקר בוצע בקבוצת משתתפים מ-32 מדינות ברחבי העולם, כשהגיל הממוצע של הנבדקים היה 62 - גיל שבו קיימת סבירות ללקות בשבץ מוחי.

מחצית מהקבוצה שנבדקה היו אנשים שכבר לקו בשבץ מוחי, והמחצית הנוספת הורכבה מאנשים שלא לקו בשבץ מוחי. החוקרים אספו מהנבדקים בדיקות שגרתיות כמו לחץ דם, בדיקות דם, אחוזי סוכר, וכן שאלו אותם שאלות על מידת שביעות רצונם מתחושת הרווחה האישית שלהם, כמו למשל "האם חשתם עצובים או מדוכאים בתקופה העולה על שבועיים בשנה שקדמה למחקר".

תוצאות המחקר חולקו על פי רמות הדיכאון, כך שאנשים שהעידו על כמות גבוהה יותר של תסמיני דיכאון (5 תסמינים ומעלה) היו בסיכון גבוה יותר של 54% מאנשים שלא דיווחו על תחושת דיכאון. אנשים שדיווחו על 3 או 4 תסמיני דיכאון היו בסיכון של 58%, ואלו שדיווחו רק על תסמין בודד או לכל היותר 2 - היו בסיכון של 35% ללקות בשבץ מוחי.

ואם אתם בדיכאון והמחקר הזה מעמיק את הדיכאון שלכם - נמליץ לכם לא להתמודד לבד עם התחושות הקשות, ולפנות לקבל עזרה מקצועית. יש היום מגוון דרכים שיכולים לסייע לכם להתמודד עם דיכאון בצורה טובה - כשהישארות במצב עלולה להרע את התסמינים ואף לגרום למחלות גופניות מסכנות חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר