4 נרצחים בפיגוע בבאר שבע

שמונה דקות של מסע רצחני בשלוש זירות | דקה אחר דקה

דקירה בתחנת דלק, דריסה של רוכב אופניים, התנגשות ברכב אחר ומסע דקירות שני - כך נראה מסע הטרור הרצחני של המחבל בבאר שבע • 'כיכר השבת' משחזר את הפיגוע דקה אחר דקה (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשפ"ב | 22.03.22
(צילום: לפי סעיף 27א)

הפיגוע הרצחני בבאר שבע - דקה אחר דקה: שמונה דקות של מסע טרור בבאר שבע, שכלל דריסה ודקירות רבות, הסתיימו היום (שלישי) בארבעה נרצחים - שני גברים ושתי נשים ושני פצועים - עד לחיסולו של המחבל, בידי אזרחים, אחד מהם נהג אוטובוס.

הערב הותר לפרסום שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת; לורה יצחק, בת 43 מבאר שבע; הרב משה קרביצקי, ששימש שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר ומנחם מנוחין יחזקאל, בן 67, אדם ערירי המוכר למחלקת הרווחה של עיריית באר שבע.

שני אחים של המחבל מהפיגוע נעצרו על-ידי המשטרה והועבר לחקירת השב"כ. הערכה במשטרה היא שהמחבל פעל לבד אבל נבדקת האפשרות שאחיו ידעו שהוא הולך לבצע את הפיגוע כשיצא מביתו, כשראו אותו יוצא מהבית עם הסכין ולא עשו כלום.

הפיגוע בבאר שבע (צילום: דוברות המשטרה)

הפיגוע הרצחני החל בשעה 16:10, כאשר המחבל מוחמד אבו אלקיעאן אל דרך אליהו נאוי - שם הוא דרס רוכב אופניים, שנהרג במקום. הרוכב הוא הרב משה קרביצקי הי"ד, ששימש שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בעיר.

לאחר מכן הגיע עם רכבו אל תחנת הדלק בדרך חברון, בכניסה לבאר שבע, ירד ומיהר לדקור אישה בגבה, בהמשך התברר כי הנרצחת היא לורה יצחק הי"ד. בתיעוד מצמרר ממצלמות האבטחה, נראה המחבל מסתער על האישה מאחור, דוקר אותה שוב ושוב ושוב, היא מנסה להתעמת איתו אך מהר מאוד מתמוטטת, והוא ממשיך ודוקר.

חיסול המחבל בבאר שבע (צילום: לפי סעיף 27א)

המחבל המשיך בנסיעה וכעבור כמה מאות מטרים, פגע ברכב בכיכר, בסמוך למרכז קניות הומה אדם, ברחוב יצחק נפחא, שם החל במסע דקירות נוסף, במהלכו דקר למוות אישה וגבר נוסף ופצע שתי נשים אחרות.

המחבל שב לכיכר, ובשלב זה מיהר לעברו נהג אוטובוס, חמוש באקדח, וקרא לו לזרוק את הסכין, רק כאשר הוא ניסה להסתער לעברו - ירה לעברו נהג האוטובוס, כשמהצד השני, אזרח, תושב הר חברון, יורה אף הוא לעבר המחבל - וכך הביאו לחיסולו.

המחבל עם הסכין (צילום: לפי סעיף 27א)

המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי שהגיע לזירה הודה שמסע ההרג ארך שמונה דקות אך טען כי השוטרים הגיעו לזירה אחרי ארבע דקות, כאשר בפועל, מי שחיסלו את המחבל היו שני האזרחים.

"מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לגופי הביטחון", אמר המפכ"ל, "לא נתקלנו במסע הרג שכזה זמן רב". הוא ציין כי "יש פעילויות בשטח, גלויות ואחרות, על מנת ללמוד את האירוע לעומק. ברמה המשטרתית הארצית הגברנו את הכוננות מחשש לאירועי חיקוי".

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

במהלך ביקורו של המפכ"ל בזירה, אזרחים ופעילי ימין קראו לעברו קריאות "בושה". המשטרה צפויה לתגבר את המחוז הדרומי בתוספת של כ-120 שוטרים בעקבות הפיגוע.

נחשון נגלר מפקד מרחב הנגב במחוז דרום (צילום: דוברות המשטרה)

המחבל, הוא מוחמד אבו אלקיעאן, בן ה-34, נשוי ואב לחמישה, תושב חורה שבנגב. לשעבר, מורה בבית ספר בחורה. הוא נעצר לחקירה ביוני 2015 והודה בתמיכה בארגון הטרור הרצחני דאע"ש, וכן הודה בהשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.

כמו כן הודה כי תכנן לצאת ביולי 2015 לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

ב-28.6.15 הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

לפני גזר הדין שלו בבית משפט המחוזי בבאר שבע הוא אמר "אני מתחרט, יודע שעשיתי טעות ורוצה לחזור למשפחתי ולילדיי". ‏בשנת 2019 שוחרר מהכלא והיום חוסל לאחר הפיגוע הקשה שביצע.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר