מפת מלחמה, העדכון היומי

היכן פוטין מפסיד והיכן מנצח? • תמונת מצב

35 ימי מלחמה באוקראינה, ולמרות הטענות הרוסיות להחלשת האש בקייב וצפון אוקראינה, במערב לא מאמינים לטענות: "בזמן שהרוסים מדברים שלום, הם גם מפגיזים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: Shutterstock, משרד ההגנה הבריטי)

אחרי ההצרה הדרמטית אתמול (שלישי) של הצד הרוסי לשיחות המו"מ עם אוקראינה, כי רוסיה תתחיל להפחית את ההפגזות בערים קייב וצ'רנייב תוך מטרה "לבנות אמון" עם אוקראינה, במערב סקפטיים לגבי הטענות של רוסיה. כך למשל בפנטגון טענו כי לא נראה כי רוסיה מבצעת שינוי בהיקף הכוחות שלה.

בתוך כך, בתדרוך לכתבים נשאל על ידי כתב ה'גארדיאן' דובר צבא אוקראינה האם הוא רואה שינוי בהיקף הכוחות באיזור קייב.

הדובר השיב כי "פיקוד הצבא עודכן על המידע הזה, אבל באותו הזמן רוסיה ממשיכה לתקוף. אנחנו רואים רק חלק קטן של יחידות שזזות. עדיין מוקדם כדי לקבוע שהם מורידים את המתקפות".

איזור קייב והצפון

כאמור, למרות שצבא רוסיה לא הזיז עדיין את כוחותיו מאיזור צפון אוקראינה, נראה כי צבא אוקראינה מצליח לכבוש מחדש שטחים באיזור.

בצד המזרחי שמחוץ לקייב, כבשו האוקראינים מחדש גם כפר קטן בשם ברבורי, כפר הנמצא במרחק של כ-20 קילומטרים מקייב.

ראש עיריית אירפין, העיר שנכבשה מחדש על ידי האוקראינים, אמר כי "העיר נמצאת בשליטה מלאה של אוקראינה". עוד אמר כי "אין ולו אדם אחד מהכוחות הכובשים, הפולשים הרוסים".

עוד טען כי "עדיין מסוכן בעיר אירפין ועדיין יש אנשים שלא רוצים להתפנות לקייב". יחד עם זאת, אמר ראש העיר כי הוא ממליץ שלא להתקרב לעיר כי המצב עדיין מסוכן: "אני רואה בכם העיתונאים חברים שלי, אני מתחנן, אל תתקרבו לאירפין כעת. הדרכים מסוכנות. חכו כמה ימים ותוכלו להגיע בבטחה".

איזור הדרום

בצל טענות על התקדמות אפשרית בקרוב של תגבורת לאיזור דרום אוקראינה, הן מצד 'כח וגנר' - חברה של שכירי חרב שעובדים עם רוסיה, והן על ידי כוחות אחרים.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

באיזור דרום-מערב, רוסיה ממשיכה לנסות ולהתקדם לכיוון עיר הנמל אודסה, אך נכון לרגע זה צבא אוקראינה מצליח להדוף את המתקפות.

דובר צבא אוקראינה אמר מוקדם יותר בתדרוך לכתבים כי "באיזור הים השחור - מנסים הכוחות הרוסיים לבודד את כוחות הצבא שלנו מאיזור הים".

איזור המזרח

כעת נראה כי לפחות על פי ההצהרות של רוסיה, הכוונה שלהם היא להתמקד באיזור המזרח, הקרוב יותר לשטחה של רוסיה.

רוסיה מתמקדת באיזור בניסיונות כיתור של כוחות אוקראינים, בעיקר באיזור העיר חרקיב בצפון-מזרח, ובמרויפול בדרום-מזרח

גורמים בכירים במערב אומרים כי רוסיה בקרוב תביא לאיזור תגבורת של עוד כמה אלפי חיילים שיסייעו בכיבוש המזרח.

למרות הלחימה הקשה באיזור העיר סומי, ברוסיה עדיין לא הצליחו להביא למצור מלא על העיר כמו במריופול, מכיוון שצבא אוקראינה עדיין מצליח לשמור על פתח מדרום סומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר